itt vagy most:    

Hirdetés kisokos

Milyen a jó hirdetés? Ingyenes tippek

Megfigyelhető, hogy egyes hirdetések sikeresek, - napokon, belül érkeznek az érdeklődők, visszajelzések -, míg mások kevésbé azok - hónapokig semmi vagy csak elenyésző érdeklődés. A különbséget a legtöbb esetben a hirdetés frappáns mivolta, az ár/érték arány beállítása, vagy a mi hozzáállásunk okozza.

Naponta több (száz)ezren keresnek szolgáltatásokat, termékeket online az interneten, (a mi hirdetési oldalunkat is naponta többszázan látogatják). Aki jó szöveggel, szép képekkel meg tudja ragadni a figyelmet, reálisan mutatja be, írja le (túlzások, elhallgatások nélkül), és korrekt áron kínálja termékeit, gyorsan talál érdeklődőket és vevőt.

A főcím helyes kiválasztására érdemes odafigyelni, a meghirdetett termékekről célszerű minél több információt megadni, hisz, annál érdekesebb, figyelemfelkeltőbb lesz, és megkímél minket az utólagos érdeklődővel szembeni pontosításoktól.

Ugyanakkor a túlzások, vagy a pontatlan szövegezés miatti sok érdeklődő a csalódásokon túl felesleges időrablás mindkét félnek. Kerüljük a csupa nagybetű használatát, mert azt egyrészt nehezebb elolvasni, másrészt olyan érzést kelt, mintha kiabálnánk (lásd: netikett) A szűkszavú hirdetés kevesebb bizalmat ébreszt, mint a részletes pontos, precíz bemutatás. Utóbbinál valószínűbbnek tartja az érdeklődő, hogy a tulajdonos, korrekt, és hiteles lehet, ha a bemutatására is több figyelmet fordított. Mindezek mellett figyeljünk oda a helyesírásra.

Ellenőrizzük, hogy milyen áron kínálják a hasonló jellegű termékeket. Az azonos típusok kínálati árához képest érdemes hasonló vagy kedvezőbb áron kínálni, esetleg kedvezményeket felajánlani. A vevők általában számítanak egy kisebb alkulehetőségre, de senki sem feltételezi, hogy a magas áron kínált hirdetésnél az eladó olyan sokat enged majd, hogy az a normális árszintre kerüljön.

Talán sokunk halhatta már ezt a mondatot "Másnak képzeltem!" vagy "A képen máshogy nézett ki!" Igen, a fotó fontos eleme a hirdetésnek! Egy látványt igénylő hirdetésnél (lakás, autó, kerékpár, ruha, stb.) érdemes több figyelmet szentelni a fotókra, hiszen azok adhatják az első benyomást. Ne manipuláljuk a képeinket, ne akarjunk eltüntetni róla dolgokat, mert a személyes megtekintés során ez úgyis kiderül. (Ez alól kivétel a rendszámtábla esetleges kitakarása.)

Mindig csak egy dologra koncentráljunk, hirdetésenként csak egy terméket hirdessünk, ne vonjunk össze különböző használati cikkeket, csak akkor, ha "csomagként" akarjuk őket eladni.



Adózás

Röviden fogalmazva van egy határ, mégpedig éves szinten 600.000 Ft, ameddig adómentesen lehet használt termékeket értékesíteni.

600 ezer forint alatt:
Kicsit bővebben úgy fest, hogy a fenti összeg (függetlenül attól, hogy az Interneten online, vagy más módon értékesítünk) az ingó vagyontárgyakra vonatkozik: minden kivéve ingatlan (ház, lakás, földterület vagy telek), fizetőeszköz, értékpapír és betakarítatlan termés, termény.
Ha az ingó vatgyontárgyak eladásából származó a bevétel az adott naptári évben 600.000 Ft alatt marad, akkor bevallani sem kell ezt a jövedelmet.

600 ezer forint felett:
Ha túllépjük az éves szintű 600.000 Ft-os bevételi határt, akkor le kell vonnunk a bevételekből a költségeket, tehát megállapítjuk a jövedelmet, azaz, hogy mennyi a nyereségünk. Ilyenkor a teljes bevétellel számolnunk kell, nemcsak a 600.000 Ft feletti résszel. A bevételből levonható a vásárlásra fordított összeg (amennyiért vettük az adott dolgot), az értékének növelésével (pl. felújítás) és az eladásával kapcsolatosan igazoltan felmerült kiadás (például szállítási költség). Ezeket a költségeket igazolni kell, így rendelkeznünk kell a megvásárláskor kapott számlával, illetve minden költség tekintetében bizonylattal, amivel hitelesen bizonyítani tudjuk a felmerült kiadásokat.
Ha nincs se számla, se bizonylat, akkor a bevétel 25%-a fog jövedelemnek számítani. Gyakran előfordul, hogy a terméket jóval a vételi ár alatt tudjuk csak eladni, ilyenkor is csak akkor nincs jövedelem, ha a költségeket igazolni tudjuk, egyébként sajnos az eladási ár 25%-a után adóznunk kell. Ha a jövedelem (tehát számlák hiányában a bevétel 25%-a, vagy a számlákkal csökkentett bevétel) 200.000 Ft alatt van, akkor nincs adófizetés és nincs további teendő. Ha ez a jövedelem 200.000 Ft feletti, akkor az után SZJA-t és EHO-t is kell fizetni következő évi adóbevallás során.