itt vagy most:     » »

Luxor története

Történet

2001. szeptember 17-étől kezdve tehetik meg a játékosok a fogadásaikat a Luxor-on. Ebben a játékban is heti számsorsolás dönti el, hogy kik a nyertesek. A Luxor alapjátékban a játékos 20 számot jelölhet be a 75-ös számkészletből. A segédsorsjegyen öt számtábla található. Egy számtáblán a 75 szám öt oszlopban helyezkedik el, és a játékosnak a 20 számot úgy kell a segédszelvényén megjelölnie, hogy oszloponként négyet ikszelhet be. Az átvételi igazoláson 5x5-ös táblán belül, de csak oszloponként, a számítógép véletlenszerűen összekeveri a számokat. Oszloponként egy-egy lóhere is található, ezek eleve nyertes "számnak" tekinthetők.

A Luxor sorsolása a lottószámok sorsolásánál megszokott módon történik, ahol 75 számozott golyó közül sorosolnak. A sorsolás során a golyók egymás után, véletlenszerűen, visszahelyezés nélkül kerülnek ki a sorsolási gömbből. A sorsolás addig tart, amíg valakinek az országban telitalálata lesz, azaz valakinek mind a húsz megjátszott száma a kisorsolt luxor nyerőszámok között van.

A játékos egy számtáblán többféle nyereményben is részesülhet. A Luxorban négyféleképpen lehet nyerni. A leggyakoribb, legkisebb nyereményt a kép hozza, vagyis ha a számtábla középső kilenc helyén a játékos által megfogadott hat számot kisorsolták. Általában 40 ezer - 100 ezer forint körüli nyereményt ígér, ha a játékos számtáblájának keretén szereplő 14 szám a kisorsoltak között szerepel. Akik először érik el a kép vagy keret nyereményt, azok a százezres vagy milliós nagyságrendű nyereménnyel számolhatnak.

Nyerési esélyek

A Luxorban a nyerési esélyek nagymértékben függnek az egy sorsolásra feladott alapjátékok számától. 500 000 db alapjáték esetén az esélyek a következők:

  • telitalálat 1 : 354 646
  • első keret 1 : 329 331
  • első kép 1 : 26 565
  • keret 1 : 4373
  • kép 1 : 28